تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/08 - 08:36
کد خبر: 442610

مطابق با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

نظر داوطلبان درباره کنکور دو مرحله‌ای/ معترضان: از پشت پرده ظلم بی‌خبرید

نظر داوطلبان درباره کنکور دو مرحله‌ای/ معترضان: از پشت پرده ظلم بی‌خبرید

تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲، نقدهای خود به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کردند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعدادی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ با حضور در جمع رئیس و اعضای دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور به طرح اشکالات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداختند.

 یکی از اشکالات داوطلبان آزمون سراسری 1402 به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع تقلب در امتحانات نهایی بود و عنوان می‌کردند که این تقلب‌ها باعث می‌شود که عدالت در معدل دانش‌آموزان و در نتیجه در تأثیر معدل در کنکور وجود نداشته باشد. 

داوطلبان کنکور به وجود استرس، حذف نشدن دست مافیای کنکور در تغییرات جدید و هزینه‌های بالای کتاب‌های کنکوری هم اشاره کردند.

احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور نیز پای درددل داوطلبان نشست. وی درباره اشکالات و نقدهای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کرد.

همچنین امروز چند نماینده مجلس نیز در این جلسه حضور داشتند و عنوان کردند که مشکلات کنکوری‌ها را در مجلس و کمیسیون مربوط بررسی می‌کنند. 

جزئیات کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد

11 ایرادی که دیده‌بان شفافیت و عدالت به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد:

۱. امتحانات نهایی «سال دوازدهم» قدرت تفکیک داوطلبان را ندارد.

۲. سوابق تحصیلی پایایی ندارند و در نظر گرفتن تأثیر «مستقیم» به هر اندازه برای این سوابق، ایرادات آماری و ریاضی لاینحل دارد.

۳. این مصوبه، عطف به ماسبق شده‌ است. در سال ۱۴۰۲ بخشی از داوطلبان سابقه تحصیلی ندارند و سابقه تحصیلی داوطلبان تغییررشته‌ای ناقص است.

۴. این مصوبه موجب عسر و حرج مردم خواهد شد. تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل و یا ترمیم آن، فشار مالی سنگینی برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌آورد.

۵. این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند.

۶. این مصوبه موجب تشدید رقابت و اضطراب دوچندان در سال پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.

7. این مصوبه واپسگرایانه است و باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به دروس فرهنگ‌محور و نظری خواهد شد.

۸.بی اخلاقی و تقلّب برای داوطلبان ورود به رشته‌های پررقابت دانشگاهی امری ناگزیر خواهد شد.

۹. این مصوبه احساس شکاف طبقاتی را در نگاه مردم افزایش خواهد داد.

۱۰. بروز مشکلات قومی از عوارض این مصوبه خواهد بود.

۱۱. حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.

نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می شود/ آغاز انتخاب رشته داوطلبان از  17 مرداد- اخبار فرهنگیان و مدارس - اخبار اجتماعی تسنیم | Tasnim

در ادامه قصد داریم نظرات برخی از داوطلبین در را در این خصوص که در کمپین های مختلف منتشر شده است را ببینیم که برخی از آنان نظر موافق و برخی نظر مخالف داشته اند:

داوطلبی در خصوص بحث تقلب در کنکور نوشت: لطفا این مصوبه با اشکلات فروان رو حذف کنید با تقلب هایی که در امتحانات نهایی میشه حق خیلی ها ضایع میشه و امتحانات نهایی به سمت و سویی خواهد رفت که دیگر نباید از عدالت زد"

داوطلبی دیگری در باره بحث انگیزه بیشتر برای مطالعه نوشت:" موافقم هرچی باشه از مصوبه قبلی خیلی بهتره تومدرسه با انگیزه تر درس میخونیم و یه فرقی بین دانش آموز تنبل وزرنگ توکنکور هم باشید باشه که با این مصوبه عملی میشه"

فردی در خصوص بحث رانت نوشت: "خیلی ها با پول ۲۰ میگیرند و با معدل ۱۹،۹۰ از هزاران نفر عقب می افتید از پشت پرده ی ظلم بیخبرید وقتی با درصدای بالا قبول نشدید میفهمید همان درصد ها رو‌ در تخمین رتبه ی چن سال قبل بزنید حداقل رتبه ی شما نصف میشود ظلم بزرگیست که سال ۹۴ اتفاق افتاد"

داوطلب دیگری درباره بحث بی عدالتی نسبت به مناطق محروم نوشت: "ربطی به تنبل و زرنگ نداره در قانون سال ۹۲ مجلس ( نه مصوبه) دانش اموز زرنگ تاثیر مثبت میگیرد ولی دانش اموزادن مناطق محروم اکثرن نه در تاثیر قطعی ۳۰ نوع مدرسه ی موجود در ایران به سک شکل سنجیده میشوند مصوبه ظلمی بزرگ است و خلاف قانون چون مجلس از سال ۹۲ قانون دارد"

دانش آموزی درباره بحث سهمیه های کنکور نوشت: "الان زمزمه افزایش سهمیه برگزیدگان المپیک و...وحفظ سهمیه فرزندان هیبت علمی و سهمیه فلان و فلان مطرح است/چراباید سهمیه برای اینها باشد؟اصلا این افراد را باید دولت به روشهای دیگری حمایت کننده نه اینکه حق داوطلبان رابخورند/,اتفاقا شورای عالی مدافع پارتی بازی ومدافع سهمیه هاست.سوال من از موافقان مصوبات شورا این است. :چرابخاطرفرارودرس نخواندن دروس عمومی از این مصوبه حمایت می کنید؟چرا در برابر پارتی بازی های شورای عالی چشمان خودرابسته اید؟شمافقط بلدید بگویید مافیاو....ای موافقان ساده لو،بااحرای مصوبات پوچ شورای عالی ،شمابیچاره ترمیشوید.عاقل باشید لطفا."

فرد دیگری در خصوص هزینه های مالی برای کلاس‌های کنکور نوشت: "فشار مالی الان با شرکت در کلاسهای کنکور بر روی خانواده هاست از طرفی استرس کنکور هم بیش اندازه است. این مصوبه باعث کاهش توان مالی مافیای کنکور می شود. الان ایراد گرفتن که تقلب می شود و یا بی عدالتی تشدید . در صورتی که الان طبق اخبار فردی یک میلیارد پول میده تا سوال کنکور رو بخره یا ابزار تقلب پیشرفته در کنکور استفاده میشه. آزمون های نهایی اگر استاندارد بشه پایایی خوبی در تفکیک پذیرفته شدگان می تواند داشته باشد."

داوطلب دیگری در خصوص بحث مناطق محرون نوشت: "به شدت مخالف این طرح هستم و از استان ایلام هستم و 90 درصد داوطلبان استانم رو ک میبینم همه از این مصوبه جدید مینالن اخه ما ب کی بگیم ب داد ما مناطق محروم برسه"

دانش آموز دیگری در خصوص بحث مطالعه برای کنکور نوشت: "ولی کسانیکه مخالفا دودسته هستند یه مشت تنبل از خود راضی که حالا نمیدونن یا چجوری نهایی هارو جمع کنن همینطور یه معدلی گرفتن رفتن پشت کنکور نشستن الانم توان اصلاح نمرات رو ندارن یه دسته هم خودشون میدونن که اگر بخوان هم نمیتونن نمره عالی کسب کنن" همانگونه که دیدید نظرات موافق و مخالف گوناگونی در کمپین های ایجاد شده مطرح میشود در نهایت باید دید که داستان کنکور 1402 به کجا خواهد رسید. شماهم اگر نکته و نظری در خصوص کنکور 1402 و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارید میتوانید نظرات خود را در زیر همین صفحه در قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید .

 گرازش از محمد رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top